
Nederlandse mannen stoppen onderweg vaker dan vrouwelijke weggebruikers en onze zuiderburen voor een kopje koffie.
Dit blijkt uit het Shell serviceonderzoek, dat is gehouden onder meer dan 1500 consumenten uit Nederland, België en Frankrijk.
Het stoppen voor een kopje koffie is vooral om ons wakker en alert in het verkeer te houden. De Nederlandse man heeft daarbij, ten opzichte van vrouwen en zijn zuiderburen, de meeste behoefte aan een kop koffie (32,9% tegenover 21,3%).
Dagelijks brengen miljoenen Nederlanders een deel van de dag in de auto door. Ze zijn lang en vaak onderweg en dat wordt alleen maar meer. Automobilisten in de Benelux en Frankrijk vinden het heel normaal om dagelijks in de file te staan en tijdens deze ’dode’ momenten een versnapering te nuttigen. Het tankstation is dan de ideale locatie voor de weggebruiker om een korte stop te maken. Niet alleen om de brandstoftank te vullen (94,25%), maar ook om een bezoekje te brengen aan het toilet (32,1%), een snack/broodje te kopen (30,4%) of een kopje koffie/ander drinken te halen (28,8%).
Bron: http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/article9155671.ece